איך למצוא עבודה בשנת 2023

פעם כאשר ההורים שלכם חיפשו עבודה, הם חיכו למודעות הדרושים שפורסמו בעיתוני סוף השבוע. אך סביר להניח שאתם מהדור שהתחיל את חיפושי העבודה בעזרתם של אתרי האינטרנט.

שתפו פוסט זה

אתרי הדרושים באינטרנט הם בהחלט מקום טוב לחפש עבודה. אבל בואו נשים אותם רגע בצד, זאת מכיוון שכולם מכירים אותם. וכך מודעה המפורסמת בהם מייד זוכה לעשרות, מאות ואפילו אלפי קורות חיים מאנשים שונים.אבל איך עוד אפשר למצוא עבודה בעידן המודרני?

היכן ניתן למצוא עבודה

1. נטוורקינג – אל תיבהלו מהמילה, איננו שולחים אתכם לכל מיני קבוצות נטוורקינג (למרות שגם בהן תוכלו לקבל עזרה). כל מה שצריך זה להסתכל במעגל החברתי והמשפחתי שלכם, ולבקש קצת עזרה. אולי יש לכם איזה דוד בתפקיד בכיר אשר יכול לסייע לכם למצוא עבודה בחברה שהוא עובד. אולי יש לכם חבר בחברת הייטק שעושה גיוסים בשיטת חבר מביא חבר. ואולי גם יש לכם חבר שמכיר מישהו שיכול לעזור… אל תתביישו לשאול את המכרים שלכם. במקרים רבים חברות מצליחות להשלים גיוסים מבלי שבכלל נדרשו לפרסם מודעות דרושים.

2. פנו לחברות באופן ישיר – לא תמיד חברות מפרסמות את מודעות הדרושים שלהן באתרי האינטרנט העוסקים בחיפוש עבודה. במקרים רבים החברות מפרסמות אך ורק באתר של עצמן, וכך הן מגיעות לקהל יותר ממוקד. אתם יכולים לבדוק באתרי האינטרנט של חברות שונות, ברבות מהן תמצאו הודעות על תפקידים פנויים ואפשרויות קליטה בחברה. גם אם החברה אינה מפרסמת מודעות ברגע זה, עדיין תוכלו לפנות אליהם ואף יכול להיות לזה יתרון. כאשר מחלקת כוח האדם עוסקת בגיוס גדול, הם מתמודדים עם הרבה פניות ואתם די נעלמים בין כל יתר המועמדים. אך אם כרגע אין גיוסים, יש להם זמן לתת לכם יחס קצת יותר אישי. ואם תעשו רושם חיובי, אולי הם יוכלו למצוא לכם משהו או לחזור אליכם ברגע שיתפנה מקום.

3. השמה במסגרת לימודים – אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות לימוד שונים משתפות פעולה עם המגזר העסקי ומעניקות סיוע בהשמה מקצועית. מוסדות הלימוד מקבלים פניות מחברות שונות המחפשות עובדים, וגם עורכות מפגשים שונים בהם בוגרים יכולים ליצור קשרים עם אנשי מפתח בענף.

4. ירידי עבודה – מידי פעם מתקיימים ירידי עבודה. אלו יכולים להיות ירידי עבודה המאורגנים על ידי חברה אחת או ירידים בהם נוכחים מעסיקים רבים. לעתים מוסדות הלימוד מארגנים את ירידי העבודה, לעתים גופים אחרים. היתרון הוא שתוכלו לפגוש הרבה הזדמנויות בזמן קצר.

5. רשתות חברתיות – הרשת המקצועית המוכרת ביותר היא – לינקדאין– הרשת המקצועית המוכרת ביותר היא לינקדאין, שם תוכלו למצוא מודעות דרושים של חברות שונות. למעשה תוכלו להפיק ממנה תועלת רבה בכל הקשור ליצירת קשרים ובניית תדמית מקצועית. כדאי שתדעו שישנן גם אחרות, כולל כאלו המתמקדות בנוודים דיגיטליים.

אלו הם מקומות בהם תוכלו למצוא עבודה. רק אל תשכחו שיש לפנות אל המעסיק באמצעות קורות חיים שנערכו בצורה מקצועית. קורות החיים הם אחד הכלים לצורך שיווק עצמי ואין לזלזל בהם.

כתבות נוספות

טיפים למציאת עבודה בהייטק

משרות בהייטק נחשבות למשרות אטרקטיביות מאוד. חברות הטכנולוגיה בארץ הן חוד החנית של הכלכלה הישראלית והן מציעות תנאי שכר והעסקה מעולים, עבודה מעניינת וגם אפשרויות קידום רבות. אבל לא תמיד קל לעשות את הצעד הראשון, כלומר להתקבל לעבודה בהייטק. בתקופות עבר חברות ההייטק נלחמו על כל עובד. אך רבים מתלוננים כי לאחרונה ללא ניסיון, קשה להתקבל לעבודה. להלן כמה טיפים למציאת עבודה בהייטק.

משרות נפוצות בהייטק שלא מצריכות ידע קודם

תעשיית ההייטק מרבה להעסיק מהנדסי תוכנה ואנשים בעלי ידע טכני מתקדם. אך לא כל עובד הייטק הוא מתכנת, בחברות ההייטק ישנם מגוון תפקידים שונים – מאנשים המתעסקים בכוח אדם, לוגיסטיקה, חשבונאות, נושאים משפטיים, שיווק ועוד.

כלי נגישות

Powered by - Wemake