איך לתפוס את תשומת לבם של ציידי הראשים

המשרות הטובות ביותר בשוק ההייטק אינן מתפרסמות במודעות הדרושים. התפקידים הבכירים בדרך כלל מגויסים באמצעות אנשי האד האנטינג ”ציידי ראשים“. אלו הם אנשים המתמחים בגיוסים דיסקרטיים בהתאמה אישית.

שתפו פוסט זה

בשונה מגיוסים המתנהלים בצורה פסיבית ומחכים לפניות המועמדים, כאן ישנו חיפוש אקטיבי המבוסס על קשרים אישיים והכרות עם המתרחש בשוק. זוהי שיטת הגיוס בה משתמשים לצורך איוש משרות בכירות בהייטק. אך האם ניתן לעשות משהו על מנת לגרום לציידי הכישרונות לגלות אתכם?

איך להתגלות על ידי ציידי הראשים

אולי אחד הדברים הראשונים שאתם חושבים עליהם הוא פתיחת פרופיל בלינקדאין. זה נכון, מדובר בצעד חשוב. אך לכולם יש פרופיל בלינקדאין. צריך לדעת למנף אותו וצריך גם למצוא דרכים יצירתיות יותר על מנת למשוך את תשומת הלב מעבר לפעילותכם ברשת חברתית זו.

אם צייד ראשים נדרש לחפש מועמד לתפקיד ייחודי, הוא מתחיל לחקור על מנת למצוא את האנשים שיש להם נגיעה בנושא. למשל כאשר מחפשים מומחה סייבר, צייד הראשים עשוי לחפש פרסומים באתרי אינטרנט בנושא, ולראות מי חתום על הפרסום. לחפש מי הם הדוברים בכנסים מקצועיים וכו‘. לכן חשוב שתעניקו לעצמכם נוכחות ברשת האינטרנט המשויכת לתחום המומחיות שלכם.

אתם לא חייבים לחכות שיפרסמו מאמר שלכם במגזין נחשב. אתם יכולים להיות אקטיביים ולפרסם תכנים במקומות שונים. אם דיברתם באיזה כנס נחשב, פרסמו זאת באינטרנט.

אחד הדברים החשובים היא לבדל את עצמכם מיתר השוק באמצעות הדגשת היתרונות המיוחדים שלכם. במקרים רבים חברות פונות לציידי הראשים על מנת למצוא מועמדים בעלי מיומנויות מיוחדות התואמות לנישות שלהם ואינן שכיחות בשוק. למשל אולי ישנה חברה טכנולוגיות העוסקת בתחום מתן פתרונות לחקלאות. ידע בחקלאות הוא אינו דבר שכיח בתחום הייטק; אם אתם מביאים אתכם ידע יוצא דופן כדאי להבליט אותו. כך ציידי הראשים יגיעו אליכם כאשר הם יחפשו מועמד לנישה מצומצמת זו.

ניסיון ניהולי

חשוב להבין מה מחפשים ציידי הראשים. כאשר מדובר במשרות בכירות הם אמנם מחפשים מומחה לתחום, אך ניסיון ניהולי הוא לא פחות חשוב. לכן חשוב שתבליטו גם את הצד הזה, ולא רק את הידע הטכני שלכם.

לכן חשוב להדגיש בכל פרסום את הצד הניהולי. למשל מהו היקף הפרויקטים שבהם הייתם מעורבים, מספר העובדים שניהלתם וכו‘. הדגישו מהם התהליכים שהובלתם וההישגים שלכם. למשל צייד הכישרונות לאו דווקא מבין בעניינים טכניים הקשורים לטכנולוגיות. אך הוא ישמח לדעת איך הצלחתם לחולל שינוי בארגון בעזרת הידע שלכם.

בשורה התחתונה תחשבו במושגים של מיתוג אישי. חשבו מהן המיומנויות שלכם והציגו את עצמכם לשוק בצורה זו. אל תשכחו שאין מדובר אך ורק בנוכחות דיגיטלית, אלא גם בקשרים אישיים. עבדו על הנטוורקינג שלכם בכל כנס עסקי. האדם מולכם עשוי להיות מגייס, או אולי מישהו שלפעמים מקבל פניות מציידי ראשים המחפשים המלצות.

כתבות נוספות

טיפים למציאת עבודה בהייטק

משרות בהייטק נחשבות למשרות אטרקטיביות מאוד. חברות הטכנולוגיה בארץ הן חוד החנית של הכלכלה הישראלית והן מציעות תנאי שכר והעסקה מעולים, עבודה מעניינת וגם אפשרויות קידום רבות. אבל לא תמיד קל לעשות את הצעד הראשון, כלומר להתקבל לעבודה בהייטק. בתקופות עבר חברות ההייטק נלחמו על כל עובד. אך רבים מתלוננים כי לאחרונה ללא ניסיון, קשה להתקבל לעבודה. להלן כמה טיפים למציאת עבודה בהייטק.

משרות נפוצות בהייטק שלא מצריכות ידע קודם

תעשיית ההייטק מרבה להעסיק מהנדסי תוכנה ואנשים בעלי ידע טכני מתקדם. אך לא כל עובד הייטק הוא מתכנת, בחברות ההייטק ישנם מגוון תפקידים שונים – מאנשים המתעסקים בכוח אדם, לוגיסטיקה, חשבונאות, נושאים משפטיים, שיווק ועוד.

כלי נגישות

Powered by - Wemake