שבעה דברים שצריך לדעת על מערכות למיון מועמדים

קרה לכם פעם שבמהלך חיפוש עבודה הרגשתם שאתם מפיצים את קורות החיים שלכם ישירות אל תוך חור שחור?

שתפו פוסט זה

האם הרגשתם שבזבזתם שעות על הפצת טפסי מועמדות לעשרות (או מאות, לחרוצים שבינינו), רק כדי לקבל את המייל הגנרי:

“תודה רבה על הגשת מועמדכם! נאלצנו להמשיך עם מתמודדים אחרים, אך הישארו איתנו, אולי ניצור אתכם קשר אף פעם בעתיד!”

האם לא הצלחתם להבין למה אתם, שיש לכם כל כך הרבה נסיון וסופר מוכשרים, לא מקבלים פניות חזרה מהחברות הגדולות והנחשקות?

ברוכים הבאים לעידן הטכנולוגי, העידן בו המחשב מחליט אם אתם תופיעו במאגר המועמדים הפוטנציאליים או לא.

אל חשש! אנו כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים ולהכין אתכם לקראת הקרב האולטימטיבי לקבלת המשרה הנחשקת.

 ATS – מערכות Applicant Tracking Systems

מדובר במערכות ממוחשבות מבוססות אלגוריתם, המספקות פתרון לסריקה ומיון אלפי קורות חיים, אשר דוחות מועמדים לא מתאימים עוד לפני שהם מגיעים לידיים אנושיות.

וכן – אצל חברות רבות שמקבלות נפח גבוה של מועמדים, יש מערכות אלוץ

אך אל דאגה, הכנו עבורכם 8 טיפים לנצחון המחשב והגעה אל היעד – המגייס האנושי:

  1. הגישו מועמדות רק לתפקידים שאתם מוסמכים אליהם – וודאו שאתם באמת כשירים לתפקידים אליהם את מגישים מועמדות. זה לא אומר שאתם חייבים להיות בעלי כל הסמכה הדרושה למשרה או רק אם יש לכם את הרקע המסורתי אליה, אך אם אתם באים מדרג בכיר ומגישים מועמדות למשרת ג’וניור, כנראה שלא יפנו אליכם. זה לא אומר שאין לכם אפשרות לבצע הסבת מקצוע, אך אם אין לכם את כישורי הליבה לביצוע העבודה, עדיף שלא תבזבזו את זמנכם.
  2. אל תגישו מועמדות להמון משרות באותה החברה – מערכת סינון המועמדים מאפשרת למגייסים לראות את כל התפקידים שהגשתם אליהם מועמדות בחברה. מגייסים מבחינים לעיתים תכופות באותו אדם שפנה לכל משרה שיש לחברה או לאחת המחלקות שלה, כשאתם עושים זאת, מגייס לא יכול לדעת במה אתם באמת מעוניינים או אם אתם מודעים לגבי היכולות שלכם.

    אם לחברה יש שני משרות פתוחות שהן דומות מאוד, ניתן לחלוטין להגיש מועמדות על שניהן. לחלופין, אם יש לכם מגוון רחב של כישורים ותחומי עניין ותהיו מסופקים באותה מידה בשני תפקידים שונים מאוד, תוכלו להגיש לשניהם, אם כי בהחלט עליכם להתאים או למקד כל קורות חיים שתגישו לתפקיד הספציפי.

    אך בדרך כלל אתם לא אמורים להגיש מועמדות הן לתפקיד ג’וניור והן לתפקיד ברמת ניהול, או לתפקיד במכירות ולתפקיד בעריכת וידאו.
    ואתם בהחלט לא צריכים לפנות לכל פתיחה שיש לחברה. זה רק מראה שלא לקחתם את הזמן לשקול מה התפקיד הנכון עבורכם – ומגייס לא צפוי לבזבז את הזמנו לעשות זאת עבורכם.
  3. תכלילו את מילות המפתח הנכונות – בבסיסה, מה שכל מערכת סינון מועמדים מתוכנתת לעשות כשהיא “קוראת” קורות חיים, זהה למה שאדם היה עושה: היא סורקת אחר פיסות מידע מרכזיות כדי לברר אם אתם מתאימים או לא לתפקיד. 
    כשמדובר בכתיבת קורות חיים שיכולים לעבור את מערכת הסינון, אתם רוצים לוודא שהנתונים המרכזיים לתפקיד נמצאים שם וקל למצוא אותם.
    המגייס או מנהל הגיוס יכול להחליט אילו מילות מפתח לחפש – בדרך כלל כל הכישורים, ההכשרה, הניסיון או האיכויות החשובות ביותר לביצוע העבודה. 

    עבור תפקידים ברמת ג’וניור, פירוש הדבר על התמחויות מסוימות ואילו עבור תפקידי הייטק, ייתכן שמדובר בשפות תכנות מסוימות. אז אם אתם רוצים לעבור את ה- ATS, תצטרכו לכלול את מילות המפתח החשובות בקורות החיים שלך. 

    טיפ: אז אם אתם רוצים לעבור את ה- ATS, תצטרכו לכלול את מילות המפתח החשובות בקורות החיים שלך. רמז: חפשו את הכישורים שעולים יותר מפעם אחת בפרסום המשרה ומוזכרים בסמוך לראשית דרישות התפקידי ותחומי האחריות בו. מיומנויות כוללות סוגי תוכנה, מתודולוגיות, שפות מדוברות ויכולות אחרות שקל יותר לכמת. (מילת המפתח החשובה ביותר יכולה להיות אפילו כותרת המשרה עצמה!) בהתאם לענף שלכם, תארים מסוימים ותעודות עשויים להיות גם מילות מפתח חשובות.
  4. Enter the keywords in the correct context הזינו את מילות המפתח בהקשר הנכון
    מערכות סינון מועמדים יכולות לזהות שיש מיומנות מרכזית או נסיון. אך המגייסים רוצים לראות את משמעות הנסיון שלכם וכיצד השתמשתם בכישוריכם. זה ברור למגייס כשכבר השתמשת במילת מפתח כי זה היה בפרסום, בלי לקשר אותו להישג אישי ספציפי – זה לא יזכה אתכם בשום יתרון. במקום להתמקד בכתיבת תיאור תפקיד מחדש, התמקדו בהישגים שלכם. בנוסף, זכרו שלא תהיו היחידים שיוסיפו את מילות המפתח החשובות לקורות החיים שלכם. אם כולכם משתמשים באותם תיאורי תפקידים ובאותם מילות מפתח, מה יגרום לכם לבלוט בין הקהל? תשובה: ההישגים שלכם, שייחודיים לכם.
    כאשר אתם מתארים את תפקידיכם הנוכחיים ומהעבר, וודואו כי הנקודות הבולטות שלכם הן למעשה הישגים והשתמשו במספרים ומדדים להדגשה.
  5.  אל תנסו לעבוד על ה- ATS – יחד עם מערכות ה – ATS נולדו בעיות חדשות עם מועמדים שמנסים “לעבוד על המערכת”. יתכן שנתקלתם בעצות כיצד לשנות את קורות החיים שלכם כדי להטעות את מערכת הסינון – על ידי הדבקת מילות מפתח בלבן, הדבקת תיאור המשרה בלבן, חזרה על מילות המפתח פעמים רבות ככל האפשר, או הוספת מקטע שכותרתו “מילות מפתח” בו מדביקים מילים מתיאור התפקיד. 
    אל תעשו את זה!  כל הטריקים שקשורים להדבקת מילות מפתח בלבן יתגלו מייד מכיוון שה- ATS יציג את כל הטקסט באותו צבע בצד השני. כך שגם אם הדבר יסמן את הבקשה שלך למגייס אנושי, הם יראו שהוספת את הטקסט המלא של תיאור התפקיד או סתם כתבת “מכירות מכירות מכירות מכירות” איפשהו ויעברו למועמד הבא כמה שיותר מהר. לא רק שאתם לא מצליחים להוכיח שאתם כשירים לתפקיד, אלא אתם גם מראים שתרמו כדי להתקדם! 

    אם שקלתם להוסיף מקטע “מילות מפתח”, זכרו שהוא חסר כל הקשר. אם אתם לא יכולים לקשר את הנסיון שלכם למיומנות, זה כנראה לא שייך לקורות החיים שלכם, ואם זה נכון לגבי אחת ממילות המפתח העיקריות, זה לא העבודה בשבילכם.
    יחד עם זאת, מה שאתם כן יכולים לעשות, הוא לכלול בראש המסמך סיכום קורות חיים עשיר במילות מפתח (ו לא הצהרה אובייקטיבית) שמציב בתמציתיות את כישוריך בהקשר הנכון
  6. הפכו את קורות החיים שלכם לקלים לסריקה (על ידי רובוטים ואנשים) – בנוסף לווידוא שקורות החיים שלכם מכילים את התוכן המתאים למערכת סינון מועמדים, עליכם גם לוודא שה- ATS יכול להבין את המידע הזה ולהעביר אותו לאדם בצד השני בצורה קריאה.
    למרבה המזל, עיצוב קורות חיים ידידותי ל- ATS דומה מאוד לעיצוב קורות חיים ידידותיים למגייסים. כמו אדם, ה- ATS יקרא משמאל לימין ומלמעלה למטה, אז זכרו זאת בזמן שאתה בונים את הפורמט.
    לדוגמה, שמכם ופרטי הקשר שלכם צריכים להיות בראשם, והיסטוריית העבודה שלכם צריכה להתחיל בתפקיד האחרון או הנוכחי. 
    בין שלושת הפורמטים הנפוצים שניתן לבחור – כרונולוגי, משולב ופונקציונלי – תוכניות ATS מתוכנתות להעדיף את השניים הראשונים.
    גם המגייסים מעדיפים פורמטים כרונולוגיים ומשולבים. קורות החיים באים לספר סיפור כדי להדגים את ההתקדמות המקצועית של האדם. קשה לראות את הסיפור הזה עם קורות חיים פונקציונליים, שיכולים לבלבל גם מערכות לסינון מועמדים. ללא היסטוריית עבודה ברורה להיעזר בה, התוכנה לא יודעת למיין קטעי טקסט שונים. 
    בסופו של דבר המגייסים רוצים למצוא את המידע שהם מחפשים במהירות האפשרית. כך שהכנת קורות חיים ידידותיים ל- ATS אכן תעזור לקורות החיים שלכם להיות קריאים יותר גם למגייסים.
  7. אל תכללו עיצוב יותר מדי מפואר – זה עשוי להכאיב לכם לדעת זאת, אך סביר להניח שאתם צריכים להיפטר מאותה תבנית קורות חיים יוקרתית או קורות חיים מותאמים אישית המעוצבים בכבדות.
    אם אתם מדברים עם מנהלי כוח אדם [ומגייסים] מנוסים, הם יגידו לכם שקורות חיים יצירתיים [או] מהודרים הם לא רק שקשים יותר לקריאה ע”י ה- ATS, אלא גם קשים יותר לקריאה ע”י המגייסים. 
    אם אתם מדברים עם מנהלי כוח אדם [ומגייסים] מנוסים, הם יגידו לכם שקורות חיים יצירתיים [או] מהודרים הם לא רק שקשים יותר לקריאה ע”י ה- ATS, אלא גם קשים יותר לקריאה ע”י המגייסים. כדי לסרוק את קורות החיים שלכם עבור מילות מפתח רלוונטיות, רוב ה- ATS ימירו את המסמך לקובץ טקסט בלבד. אז במקרה הטוב, כל עיצוב המהודר יאבד. במקרה הרע, ה- ATS לא יוכל לשלוף את המידע החשוב ובכך לא תעברו את הסינון והמגייס לעולם לא יוכל לראות את העיצוב הנאה של קורות החיים שלכם או לקרוא על הניסיון והמיומנויות שבעצם מזכות אתכם בתפקיד.

כתבות נוספות

טיפים למציאת עבודה בהייטק

משרות בהייטק נחשבות למשרות אטרקטיביות מאוד. חברות הטכנולוגיה בארץ הן חוד החנית של הכלכלה הישראלית והן מציעות תנאי שכר והעסקה מעולים, עבודה מעניינת וגם אפשרויות קידום רבות. אבל לא תמיד קל לעשות את הצעד הראשון, כלומר להתקבל לעבודה בהייטק. בתקופות עבר חברות ההייטק נלחמו על כל עובד. אך רבים מתלוננים כי לאחרונה ללא ניסיון, קשה להתקבל לעבודה. להלן כמה טיפים למציאת עבודה בהייטק.

משרות נפוצות בהייטק שלא מצריכות ידע קודם

תעשיית ההייטק מרבה להעסיק מהנדסי תוכנה ואנשים בעלי ידע טכני מתקדם. אך לא כל עובד הייטק הוא מתכנת, בחברות ההייטק ישנם מגוון תפקידים שונים – מאנשים המתעסקים בכוח אדם, לוגיסטיקה, חשבונאות, נושאים משפטיים, שיווק ועוד.

כלי נגישות

Powered by - Wemake